Sunday 3 September 2017

Bäst Glidande Medelvärde Bok


Hur man använder ett rörligt medelvärde för att köpa lager. Det rörliga genomsnittet MA är ett enkelt tekniskt analysverktyg som släpper ut prisdata genom att skapa ett ständigt uppdaterat genomsnittspris. Medelvärdet tas över en viss tidsperiod, som 10 dagar, 20 minuter, 30 veckor eller vilken tidsperiod som näringsidkaren väljer. Det finns fördelar med att använda ett glidande medelvärde i din handel, samt alternativ på vilken typ av rörligt medelvärde att använda. Flytta genomsnittliga strategier är också populära och kan skräddarsys till vilken tid som helst och passar båda Långsiktiga investerare och kortfristiga näringsidkare se Trendföretags Top Four Technical Indicators behöver veta. Varför använda ett rörligt medelvärde. Ett glidande medelvärde kan hjälpa till att minska mängden brus på ett prisdiagram. Titta på riktningen för det glidande genomsnittet För att få en grundläggande uppfattning om vilket sätt priset rör sig Vinklat upp och priset är på väg uppåt eller nyligen övergripande, vinklat ner och priset går ner över huvudet, rör sig sidled och priset är sannolikt inom ett intervall. Ett glidande medel kan als O fungera som stöd eller motstånd I en uptrend kan ett 50-dagars, 100-dagars eller 200-dagars glidande medelvärde fungera som en stödnivå, som visas i figuren nedan. Detta beror på att medelvärdet verkar som ett golvstöd, så priset Studsar upp av det I en downtrend kan ett rörligt medelvärde fungera som motstånd som ett tak, priset slår det och börjar sedan släppa igen. Priset vann t alltid respektera glidande medelvärdet på detta sätt Priset kan gå igenom det något eller Stoppa och vända innan du når den. Som en allmän riktlinje är priset om det är över ett glidande medelvärde. Om priset ligger under ett glidande medel är trenden nere. Flyttande medelvärden kan ha olika längder men diskuteras inom kort, så man kan Ange en uptrend medan en annan indikerar en downtrend. Types Moving Averages. En glidande medelvärde kan beräknas på olika sätt Ett fem dagars enkelt glidande medelvärde SMA lägger helt enkelt upp de fem senaste dagliga slutkurserna och delar upp det med fem för att skapa en ny Genomsnitt varje dag Varje Genomsnittet är kopplat till nästa och skapar singulärströmmande linje. En annan populär typ av rörligt medelvärde är exponentiell glidande medelvärde EMA Beräkningen är mer komplex men tillämpar i princip mer viktning till de senaste priserna. Markera en 50-dagars SMA och en 50- Dag EMA på samma diagram och du kommer märka att EMA reagerar snabbare på prisförändringar än SMA gör på grund av den extra viktningen på de senaste prisuppgifterna. Att köra mjukvaran och handelsplattformar gör beräkningarna, så ingen manuell matte krävs för att Använd en MA. One typ av MA är inte bättre än en annan. En EMA kan fungera bättre på en aktie - eller finansmarknad för en tid och vid andra tillfällen kan en SMA fungera bättre. Den tidsram som valts för ett glidande medelvärde kommer också att spela en betydande roll Roll i hur effektiv det är oavsett typ. Möjlig medelvärde Längd med rörliga genomsnittslängder är 10, 20, 50, 100 och 200. Dessa längder kan appliceras på någon tidsram för diagrammet en minut, dagligen, veckovis, etc beroende på handlarhandeln horiz Den tidsram eller längd du väljer för ett glidande medelvärde, även kallat look back period, kan spela en stor roll i hur effektiv det är. En MA med en kort tidsram kommer att reagera mycket snabbare på prisändringar än en MA med En långsam återgångstid I ​​figuren nedan följer det 20-dagars glidande genomsnittet det verkliga priset mer än 100 dagarna. 20-dagarna kan vara av analytisk nytta för en kortfristig näringsidkare eftersom det följer priset mer , Och producerar därför mindre fördröjning än det långsiktiga rörliga genomsnittet. Lag är den tid det tar för ett glidande medelvärde för att signalera en potentiell reversering. Återkallning, som en allmän riktlinje, när priset är över ett glidande medelvärde anses trenden vara upp så När priset sjunker under det glidande genomsnittet signalerar det en potentiell återföring baserat på det MA Ett 20 dagars glidande medelvärde kommer att ge många fler reverseringssignaler än ett 100-dagars glidande medelvärde. Ett glidande medelvärde kan vara vilken längd som helst 15, 28, 89 , Etc. Justering av glidande medel så att det ger mer Korrekta signaler på historiska data kan bidra till att skapa bättre framtida signaler. Uppföljningsstrategier - Crossovers. Crossovers är en av de viktigaste rörliga genomsnittliga strategierna. Den första typen är en prisövergång. Detta diskuterades tidigare och är när priset går över eller under ett glidande medelvärde För att signalera en potentiell förändring i trend. En annan strategi är att tillämpa två glidande medelvärden till ett diagram, en längre och en kortare. När den kortare MA-korsningen över längre terminen är så är det en köpsignal som det indikerar att trenden är skiftande kallas en Gyllene cross. When den kortare MA korsar under längre sikt MA det sa sälja signal som det indikerar att trenden är att flytta ner Detta är känt som en dödsdöd cross. Moving medelvärden beräknas baserat på historiska data och ingenting om beräkningen är predictive I naturen Därför verkar resultaten med hjälp av rörliga medelvärden vara slumpmässiga - ibland verkar marknaden respektera MA-stödmotstånd och handelssignaler och andra gånger visar det sig ingen respekt. En viktig probl Em är att om prishandlingen blir hakig kan priset svänga fram och tillbaka och generera flera trendback-handelssignaler. När det här inträffar är det bäst att gå åt sidan eller använda en annan indikator för att klargöra trenden. Detsamma kan uppstå med MA crossovers, där MAsna blir trassliga under en tidsperiod som utlöser flera att tycka att de förlorar trades. Moving medelvärden fungerar ganska bra i starka trendningsförhållanden men ofta dåligt i illa eller varierande förhållanden. Att justera tidsramen kan hjälpa till här tillfälligt, även om dessa problem vid någon tidpunkt Kommer sannolikt att inträffa oavsett vilken tidsram som valts för MA sA glidande medel förenklar prisdata genom att utjämna det och skapa en flödeslinje. Detta kan göra isolerande trender enklare. Exponentiella glidmedelvärden reagerar snabbare på prisförändringar än ett enkelt glidande medelvärde. I vissa fall Det kan vara bra, och i andra kan det orsaka falska signaler. Flyttande medelvärden med kortare blickringstid 20 dagar, till exempel kommer också att återställas Damm snabbare än prisförändringar än ett medelvärde med en längre tittperiod 200 dagar Flyttande medelvärde är en populär strategi för både poster och utgångar. MAs kan också lyfta fram områden med potentiellt stöd eller motstånd. Även om detta kan förefalla prediktivt är rörliga medelvärden alltid baserade på historiska Data och visa helt enkelt genomsnittspriset under en viss tidsperiod. Hur använder du Moving Averages. Med hjälp av medelvärden hjälper vi oss att först definiera trenden och för det andra att känna igen förändringar i trenden. Det finns inget annat att de är bra för Alla Sak annat är bara slöseri med tid. Jag vann inte att komma in i gory detaljer om hur de är konstruerade Det finns ungefär en zillion webbplatser som kommer att förklara den matematiska sminken av dem Jag låter dig göra det på egen hand en dag När du är mycket uttråkad ur ditt sinne. Men allt du verkligen behöver veta är att en rörlig medellinje är bara det genomsnittliga priset på ett lager över tiden. Det är det. De två glidande medelvärdena. Jag använder två glidande medelvärden t Han 10-periodigt enkelt glidande medelvärde SMA och 30-tiden exponentiell glidande medelvärdet EMA Jag gillar att använda en långsammare en och en snabbare en Varför Eftersom när den snabbare 10 korsar långsammare 30 kommer det ofta att signalera en trendbyte Låt oss se På ett exempel. Du kan se i diagrammet ovan hur dessa linjer kan hjälpa dig att definiera trender På vänster sida av diagrammet är 10 SMA över 30 EMA och trenden är upp. De 10 SMA korsar sig under 30 EMA i mitten Augusti och trenden är nere Sedan går 10 SMA tillbaka via 30 EMA i september och trenden är upp igen - och den stannar upp i flera månader därefter. Här är reglerna. Fokusera på långa positioner endast när de 10 SMA Är över 30 EMA Fokus på korta positioner endast när 10 SMA är under 30 EMA Det blir inte något enklare än det och det kommer alltid att hålla dig på höger sida av trenden. Notera att glidande medelvärden fungerar bara bra när en Beståndet är trending - inte när de är i ett handelsområde När ett lager eller t Han marknadsför sig blir slarvig då du kan ignorera glidande medelvärden - de vann inte jobbet. Här är viktiga saker att komma ihåg för långa positioner - omvända för korta positioner. 10 SMA måste vara över 30 EMA. Det måste finnas gott om plats i Mellan de glidande medelvärdena. Flyttande medelvärden måste vara sluttande. Det 200-åriga glidande genomsnittet. 200 SMA används för att separera tjurområdet från björnområde Studier har visat att genom att fokusera på långa positioner ovanför denna linje och korta positioner under denna linje kan Ger dig en liten kant. Du bör lägga till dessa glidande medelvärden för alla dina diagram i alla tidsramar. Ja veckovisa diagram, dagdiagram och intradag 15 min, 60 min diagram. 200 SMA är det viktigaste glidande medlet för att ha På ett lager diagram Du kommer att bli förvånad över hur många gånger ett lager kommer att vända om i detta område. Använd detta till din fördel. När du skriver skanningar för lager kan du använda det som ett extra filter för att hitta potentiella långa inställningar som är över Denna lin E och potentiella korta inställningar som ligger under den här linjen. Stöd och motstånd. I motsats till populär tro tror lagren inte stöd eller slår in i motstånd på glidande medelvärden. Många gånger kommer du att höra handlare säga, Hej, kolla på det här lagret. Det studsade av 50 dagars glidande medelvärde. Varför skulle ett lager plötsligt studsa av en linje som någon näringsidkare sätter på ett lagerdiagram. Det skulle inte vara. Ett lager kommer bara studsa om du vill kalla det så mycket av betydande prisnivåer som inträffade tidigare - Inte en linje på ett diagram. Stockarna kommer att vända uppåt eller nedåt på prisnivåer som ligger i närheten av populära glidande medelvärden men de vänder inte mot själva linjen. Så antar du att du tittar på ett diagram och du ser lagret som drar Tillbaka till, låt oss säga det 200-glidande medeltalet. Se på prisnivåerna på diagrammet som visat sig vara betydande stöd - eller motståndsområden tidigare. Det här är de områden där beståndet sannolikt kommer att gå tillbaka. Mest rörande genomsnitt för Day Trading. Varför rörliga medelvärden är Bra för Day Trading. Keeping saker Simple. Day trading är ett snabbt spel Du kan vara handfull på en sekund och sedan ge tillbaka alla dina vinster kort därefter. Som näringsidkare behöver du ett rent sätt att förstå när ett lager trendar och När saker har vridat sig värre När man analyserar marknaden, vilket bättre sätt att mäta trenden än ett glidande medelvärde Först och främst är indikatorn bokstavligen på diagrammet, så du behöver inte skanna någon annanstans på din skärm och för det andra Det är enkelt att förstå Om priset rör sig i en viss riktning över x perioder kommer det glidande medlet att följa den riktningen Till skillnad från andra indikatorer som kräver att du utför ytterligare analys är det rörliga genomsnittet rent och till dags. Förmågan att fatta snabba beslut utan att utföra ett antal manuella beräkningar kan göra skillnaden mellan att lämna dagen en vinnare eller förlora pengar. Om du går lång eller kort, får du medelvärden Mple men ändå ett effektivt sätt att veta vilken sida av marknaden du bör handla om. Om aktien för närvarande handlar under ett glidande medelvärde bör du tydligt bara ta en kort position omvänd, om aktien trender högre än du borde gå in lång. När en Beståndet ligger under dess 10-års glidande medelvärde under inga omständigheter kommer jag att ta en lång position Jag vet, jag vet att alla dessa begrepp är grundläggande och det är skönheten i det hela, dagens handel ska vara lätt Jag har ännu inte träffat en Näringsidkare som effektivt kan tjäna pengar med hjälp av en miljonindikatorer. Mest rörande medelvärde för Day Trading. Det finns bokstavligen ett oändligt antal glidande medelvärden. Det är viktat, enkelt och exponentiellt och för att göra saker mer komplicerade kan du välja den period du väljer. Med så Många alternativ, hur vet du vilken som är bäst Eftersom du tydligt läser den här artikeln för ett svar kommer jag att dela med min lilla hemlighet För dagens trading breakouts på morgonen är det bästa rörliga genomsnittet 10-perio D Enkelt glidande medelvärde Det här är var när du läser den här artikeln frågar du frågan varför Tja, det är enkelt först, om du är day trading breakouts på morgonen kommer du att vilja använda en kortare period för din genomsnittliga Reason, du behöver Att spåra prisåtgärder närmare, eftersom utbrott kommer sannolikt att misslyckas Var god gör dig själv en tjänst och aldrig placera ett 50-årigt eller 200-årigt glidande medelvärde på ett 5-minuters diagram När du befinner dig med större perioder är detta ett tydligt tecken du är obekväma Med idén om aktiv handel Nu, tillbaka till varför 10-års glidande medelvärdet är det bästa det är en av de mest populära glidande medeltiden. Den andra som kommer i en nära sekund är 20-tiden igen, problemet med 20-års glidande medelvärde är att det är för stort för handelstopp. Med 10-års glidande medelvärde får du tillräckligt med utrymme för att låta ditt lager utvecklas, men det gör dig inte så bekväm att du ger bort vinst. I nästa avsnitt Kommer att täcka hur jag använder 10 - period enkelt glidande medelvärde för att komma in i en handel. Hur man använder rörliga medelvärden för att skriva in en handel. Så, låt mig säga detta på framsidan, använder jag inte det 10-åriga enkla glidande medlet för att skriva in några affärer jag vet, det är helt Motsägelse mot titeln på det här avsnittet, men jag tycker att det är viktigt att täcka det här ämnet. Om du köper pausen i ett rörligt medel kan det känna sig ändamålsenligt och komplett, men lagren ständigt testar sina rörliga medelvärden. Nu när kurvan är ute Av vägen, låt oss gräva in hur jag faktiskt går in i handeln Nedan finns mina regler för handelstoppningar på morgonen. Stock måste vara större än 10 dollar. Större än 40.000 aktier handlas var 5: e minut. Längre än 2 från sitt glidande medelvärde. Volatiliteten måste vara tillräckligt solid för att slå mitt 1 62 resultatmål. Kan inte ha ett antal barer som är 2 inom intervallet högt till lågt. Jag måste öppna handeln mellan 9 50 och 10 10 am. Jag måste avsluta handeln nej Senare än kl 12.00. Stäng handeln om lagret stänger ovanför eller under dess 10-årstid m Om du är som jag är de här reglerna bra, men du behöver en visuell. Ovanstående är ett dagbranschexempel på First Solar från 6 mars 2013 Beståndet hade en bra breakout med volym Som du kan se , Beståndet hade väl över 40 000 aktier per 5 minuters bar hoppade på morgonen högt före 10 10 och var inom 2 av 10-års glidande medelvärde. Här är ett annat exempel, men den här gången är det på den korta sidan av Handel. Detta är ett diagram över Facebook från 13 mars 2013 Lägg märke till hur beståndet bröt morgonen låg på 9 50 bar och sedan skjutit rakt ner. Volymen började också accelerera när beståndet rörde sig i önskad riktning tills de uppnådde vinstmålet. Detta är bokstavligen den enda inställningen jag handlar. Jag tror på att hålla sakerna enkla och göra vad som ger pengar. Såsom sagt tidigare i den här artikeln, märka hur det enkla glidande genomsnittet håller dig på höger sida av marknaden och hur det ger dig en vägkarta för Avsluta trade. How att använda Flytta genomsnitt till Stop o Ut av en handel. I teorin när man köper en breakout kommer du att gå in i handeln över 10-års glidande medelvärdet. Detta ger dig det wiggle-rummet du behöver om lagret inte bryts hårt i önskad riktning. Ovanstående diagram är den klassiska Brytningsexempel men låt mig ge dig några som inte är så rena. Ovanstående diagram är av First Solar FSLR från 10 april 2013 Beståndet hade en falsk uppdelning på morgonen och knäppte sedan tillbaka till 10-års glidande medelvärde. Detta är Ditt första tecken på att du har ett problem, eftersom beståndet inte rör sig i önskad riktning Om ditt lager misslyckas kommer det 10-åriga glidande genomsnittet att ge ett misslyckat värde för att du ska mäta ditt lager. Fortsatt fortsatte FSLR i sina spår vid 10-års glidande medelvärde och omvänds igen bara för att handla sidledes Vid den här tiden vet du att något är fel men du väntar tills lagret stänger över det glidande genomsnittet eftersom du aldrig vet hur saker kommer att gå. Hur man använder rörliga medelvärden Att bestämma om en Tr Ade är Working. You måste veta när de ska hålla dem och när de ska vikas Om vi ​​alla skulle kunna tillämpa denna logik på företag och liv, skulle vi alla gå mycket längre framåt. På marknaden tycker jag att vi naturligtvis letar efter det perfekta exemplet på Vår handelsuppsättning I verkligheten kommer majoriteten av branschen inte att fungera eller misslyckas, de kommer bara att fungera Eftersom jag handlar utbrott måste det rörliga genomsnittet alltid trenden i en riktning. För mig vet jag att det är dags att höja varningsflaggan en gång den 10 - periodens glidande medel går platt eller beståndet bryter mot det glidande medlet före 11 am. Varför jag inte åker i genomsnitt. Innan jag får 100 e-postmeddelanden som spränger mig för den här, låt mig kvalificera titeln på det här avsnittet Ja, du kan göra Pengar som gör att ditt lager kan handlas högre så länge det inte stänger under det glidande genomsnittet. För mig kunde jag aldrig göra konsekvent betydande vinster med denna tillvägagångsdagshandel. Det var dags innan automatiserade handelssystem var lager rörda på ett linjärt sätt Men nu wi De komplexa handelsalgoritmerna och de stora hedgefonderna på marknaden går aktierna i ojämna mönster. Paret med det faktum att du är tradingdagar i dag, det bara förknippar den ökade volatiliteten du kommer att möta. Så för att undvika allt fram och tillbaka nuvarande På marknaden skulle jag ha ett 2 vinstmål I genomsnitt skulle beståndet ha en kraftig återhämtning och jag skulle ge tillbaka majoriteten av mina vinster. För att motverka detta scenario, när min aktie slog ett visst resultatmål skulle jag börja använda en 5- Period glidande medelvärde för att försöka låsa in mer vinster Så det var antingen ge aktierummet och ge tillbaka majoriteten av mina vinster eller dra åt stoppet bara för att stängas ut praktiskt taget. Det var en ogynnsam cykel och jag råder dig att undvika Denna typ av beteende jag började inte tjäna pengar på marknaden förrän jag började sälja till styrka och täcka in i svaghet upptäckte jag att när jag skulle skanna marknaden efter exempel på mina handelsuppställningar skulle jag naturligtvis dra in mot S trades som var perfekta i alla avseenden rena breakouts, hög volym och b-line rörelser 4 till 7 Så på en nivå tränade jag mig själv på en undermedveten nivå för att förvänta sig dessa typer av vinster på varje handel. Denna typ av tänkande ledde till att Mycket frustration och otaliga analyser där jag slutligen landade och du kan se från handelsreglerna som jag lade fram i den här artikeln var att titta på alla mina historiska affärer och se hur mycket vinst jag hade i mina positioner Jag märkte i genomsnitt att jag hade två procent vinst vid något tillfälle under handeln, jag tog det ett steg längre och minskade det till det gyllene förhållandet på 1 618 eller 1 62 för att öka mina odds. Varför behöver du använda standardrörelsemedlet. Teknisk analys är tydligt min valmöjlighet när det gäller handel med marknaderna Jag är en fast tro på Richard Wyckoff-metoden för teknisk analys och han predikade om att inte fråga om tips eller titta på nyheterna Allt du behöver veta om din handel är I diagrammet O Nej jag försökte göra tidigt i min handels karriär var att smyga på marknaden Vad jag menar med det här är att jag skulle ta till exempel 10-årigt enkelt glidande medelvärde och säga till mig själv ett enkelt glidande medelvärde är inte sofistikerat nog Detta skulle leda Mig längs vägen för att använda något mer färgstarkt som ett dubbel exponentiellt glidande medelvärde och jag skulle ta det ett steg längre och förskjuta det med x perioder. Om du läser detta och inte har någon aning, vad jag pratar om då bra för dig. Vad jag Gjorde i mitt eget sinne med det dubbla exponentiella glidande medlet och några andra speciella tekniska indikatorer var att skapa ett verktygssätt av anpassade indikatorer för att handla marknaden. Jag trodde att om jag tittade på marknaden ur ett annat perspektiv skulle det ge mig Kanten jag behövde bli framgångsrik Tja, det här kunde inte ha varit det längsta saken från sanningen Marknaden är ingenting annat än manifestationen av människors hopp och drömmar Till den tiden, om majoriteten av oss är oss Med det enkla rörliga genomsnittet måste du göra detsamma så att du kan se marknaden genom dina motståndares ögon. Krigskonst säger det bäst i kapitel 3, så det sägs att om du känner dina fiender och känner dig själv, du Kan vinna hundra strider utan en enda förlust Om du bara känner dig själv, men inte din motståndare, kan du vinna eller kan förlora Om du inte känner varken dig själv eller din fiende, kommer du alltid att äventyra yourselfmon Misstag när du använder Moving Averages. Using Moving Average Crossovers Att ange en handel. Många rörliga genomsnittliga handlare kommer att använda övergången av medelvärdena som en beslutpunkt för en handel och inte pris - och volymåtgärden på diagrammet. Till exempel, hur många gånger har du hört någon säga att 5-tiden bara passerat Ovanför 10-års glidande medelvärde så vi borde köpa Den här åtgärden i sig betyder väldigt lite Tänk på det, vilken betydelse har detta för aktiebolaget? Tror du att en glidande genomsnittlig korsning av 5-perioden och 10-tiden kommer att innebära mycket Olika th Ings för olika symboler Jag minns vid en tidpunkt Jag skrev lätt språkkod för att flytta genomsnittliga övergångar i TradeStation Jag sprang tillbaka test på några lager och resultaten där stjärnan jag var helt säker på att jag hade ett vinnande system då verkligheten på marknaden satt i Lagren började handla i olika mönster och de två glidande medelvärdena som jag använde började ge falska signaler. Därför har jag naturligtvis övergivit det systemet och flyttat mer mot pris - och volymparametrarna som tidigare beskrivits i denna artikel. Använd inte Populär Flyttning Medelvärden. Inte med hjälp av populära glidande medelvärden är ett säkert sätt att misslyckas. Vad är meningen med att titta på någonting om du är den enda som tittar på att jag inte kommer att slå den här till döds sedan vi täckte den tidigare i den här artikeln. Använda mer än Ett rörande medelvärde. Som en dagförare när du arbetar med breakouts vill du verkligen begränsa antalet indikatorer du har på din bildskärm. Jag har sett handlare med upp till 5 medelvärden på skärmen samtidigt. I min o Pinion är det bättre att vara en mästare på ett glidande medelvärde än en lärling av dem alla Om du inte tror på mig var det en studie som publicerades i augusti 2010 av Ben Marshall, Rochester Cahan och Jared Cahan som gav en detaljerad analys av handelsvinster Vid användning av indikatorer Studien anges Även om vi inte kan utesluta möjligheten att dessa handelsregler kompletterar andra marknadstidsförfaranden eller att handelsregler som vi inte testar är lönsamma visar vi att över 5000 handelsregler inte lägger till mer än vad som kan förväntas Av en slump när det används isolerat under tidsperioden anser vi att jag inte är redo att kasta ut alla tekniska indikatorer i min verktygslåda baserat på denna studie, men försök inte att vända dina indikatorer till genionen i en flaska. Rörande medelvärden du använder. Det var en punkt där jag försökte 10-års glidande medelvärde för några veckor, sedan bytte jag över till 20-tiden, då började jag förskjuta de glidande medelvärdena. Denna försök och e Rror perioden gick i flera månader I slutet av det, hur tror du att mina resultat visade sig? Gör dig själv en tjänst, välj ett glidande medelvärde och håll fast vid det Med tiden kommer du att börja utveckla ett angeläget öga för hur du kan tolka marknaden Kom ihåg att slutspelet handlar inte om att vara rätt, men mer om att veta hur man läser marknaden. Använda rörliga medelvärden för att mäta risken för din handel. 10-års glidande medelvärde är ett bra verktyg för att veta när ett lager passar min risk Profil Det mest jag är villig att förlora på någon handel är 2 och som du läste tidigare i den här artikeln kommer jag att använda 10-års glidande medelvärde som ett medel för att stoppa bort min handel. En sak som jag gillar att göra är att se hur långt Mitt lager handlar för närvarande av sitt 10-åriga enkla glidande medelvärde. Om mitt lager är 4 över det glidande genomsnittet, tar jag inte lång handel. Jag kan inte gå in i positionen med att veta att jag redan exponerar mig för att vara 4 värda, vilket Är dubbla min maximala smärtpunkt. Nedanstående diagram är från NFLX i april 23, 2013 Några av er kan titta på det här diagrammet och tänka wow, beståndet är uppe 22 och på hög volym För mig när jag tittar på Netflix är allt jag ser en aktiehandel med hela sex procent bort från det enkla rörliga genomsnittet när det Var dags för mig att dra avtryckaren Eftersom jag använder glidande medelvärdet som min guide för att stoppa bort en handel är det för mycket risk för att jag kommer in i en ny position Nästa gång du tittar på diagram, försök att tänka på det enkla glidande medlet Som en riskmätare och inte bara en nedslagsindikator. Att sätta samman det hela. Låt oss prata genom en hel handel så att vi kan se hur man effektivt handlar dag med ett 10-årigt enkelt glidande medelvärde. Det första du behöver bestämma är att Volatilitetsnivå du handlar för att fastställa dina vinstmål. Kom ihåg att din aptit för volatilitet måste vara i direkt proportion till ditt vinstmål. För en djupare dyka på volatilitet, läs artikeln - Hur handlar du volatilitet För mig handlar jag utbrott på en 5 - minuter med hög vola Tility. The ovanstående diagrammet av United Health Group från 4 2 2013 har alla de rätta ingredienserna för mitt system. Det finns tung volym vid pausen. Aktien ger mycket lite tillbaka på första retracement och bryter högt mellan tiden på 9 50 och 10 10 am Slutligen är det rörliga genomsnittet inom 2 av aktiekursen, så jag kan ge lageret lite wiggle room Baserat på denna inställning borde jag dra avtryckaren. Svaret är ja, men jag visar med viljan dig en handel Som har misslyckats Det finns tillräckligt med bloggar där ute pumpsystem och strategier som fungerar felfritt Breakouts kommer att misslyckas större delen av tiden Du försöker helt enkelt begränsa din risk och kapitalisera på dina vinster I det här exemplet slog lagret ut till nya höjder och sedan Vände sig och blev platt När du såg ljusstakarna börjar flyta i sidled och 10-års glidande medelvärde rulla över, var det dags att börja planera din exitstrategi. Trots min breakout-metodik skulle jag ha väntat fram till kl 11 och sedan st Ock var lite under 10-års glidande medelvärde, skulle jag ha gått ut med ungefär en procent av förlusten. Köpa medelvärden är inte den heliga handelsgraden, men om de används ordentligt kan du hjälpa dig att mäta när du ska avsluta en handel och också hjälpa Begränsa din risk Resten min vän är upp till dig och hur bra du kan analysera marknaden Om du inte får något annat ur denna artikel, kom ihåg att mindre är mer och att fokusera på att bli en mästare på ett glidande medelvärde. .

No comments:

Post a Comment